Categories
- Biznes od podszewki (15)
- Biznes online (22)
- Blog (39)
- Prawo autorskie (13)
- Przedsiębiorca (33)
- RODO (11)
- Sklep online (12)
- Wszystkie wpisy (54)
Recent Posts
-
Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe są bardzo dobrym kanałem sprzedaży produktów. Przedsiębiorcy mają tego świadomość i są coraz bardziej aktywni w Internecie. Jeżeli prowadzisz konto na Instagramie i sprzedajesz lub chciałbyś zacząć sprzedawać swoje produkty, przeczytaj ten artykuł i sprawdź, na co powinieneś uważać oraz o czym pamiętać.
Sprzedawać na Instagramie można na kilka sposobów. Oznaczaniem estetycznych i dobrze wykonanych zdjęć, wplataniem w interesujący opis zdjęcia nazwy produktów, organizując akcje promocyjne z popularnymi influencerami, docierającymi do grupy docelowej sprzedawcy czy finalnie budując relację z gronem obserwujących klientów. Oczywiście, najprostszym sposobem sprzedaży internetowej poprzez social media jest odesłanie do własnej strony internetowej poprzez umieszczenie linku w opisie profilu.
Jednakże, Instagram wprowadza coraz to nowe funkcjonalności. Od pewnego czasu, można korzystać z opcji bezpośredniego zakupu produktu umieszczonego w poście. Żeby korzystać z tej funkcji, należy mieć na Instagramie konto firmowe zsynchronizowanie ze służbowym profilem na Facebooku oraz zarejestrować się w usłudze Zakupy.
Aby korzystać ze sprzedaży bezpośredniej, należy spełniać kilka wymagań. Oprócz wspomnianych wcześniej kwestii technicznych, w postaci posiadania konta służbowego oraz połączenia ze stroną na Facebooku, należy pamiętać o następujących zasadach:
– twoja działalność musi być prowadzona na rynku kraju obsługiwanym przez Instagram, czyli na przykład w Polsce. Zgodnie z informacją podaną na stronie Instagrama, jeśli przebywasz poza dostępnym rynkiem (np. w podróży), możesz utracić możliwość oznaczania produktów;
– sprzedaż musi być prowadzona zgodnie z zasadami handlowymi. Ponadto, produkty sprzedawane na Facebooku podlegają standardom społeczności Facebooka, a produkty sprzedawane na Instagramie zasadom społeczności Instagramu;
– powinieneś wykazać zbudowaną na swoim koncie wiarygodność m.in. stałą aktywnością i gronem obserwujących.
Te działania służą zachowaniu standardów portalu oraz potwierdzają wiarygodność osób, które sprzedają swoje produkty.
Najprostsza odpowiedź brzmi: produkty fizyczne. Jednakże, rzeczywistość jest oczywiście bardziej skomplikowana, więc w następnym pytaniu szczegółowo dowiesz się czego nie można sprzedawać na Instagramie.
Jeśli chodzi o zakazy sprzedaży pewnych kategorii produktów, są one dość rygorystyczne. Zgodnie z informacjami podanymi w regulaminie, na Facebooku i Instagramie zabroniona jest sprzedaż produktów, które naruszają standardy społeczności.
Oprócz tego nie można sprzedawać:
Ponadto, produkty takie jak bilety wstępu lub karty podarunkowe podlegają ograniczeniom w sprzedaży.
Jeżeli nie spełniamy wymogów opisanych w powyższych odpowiedziach, Instagram może nie zatwierdzić sprzedawanego przez nas produktu, czego skutkiem będzie brak możliwości sprzedaży bezpośredniej. Dzieje się tak np. w sytuacji naruszenia zasad handlowych, treść z produktem może zostać osunięta. Od decyzji można się odwołać.
Instagram może stanowić świetną platformę sprzedażową, jednakże należy mieć na uwadze, fakt iż Instagram zastrzega sobie prawa do usuwania publikowanych treści. Ponadto, legendy miejskie straszą istnieniem zjawiska shadowbanu, prowadzące do ograniczenia zasięgów widoczności posta, lecz według oficjalnego stanowiska Instagrama, takie działanie nie są celowo wymierzane w użytkowników.
Usunięcie, zablokowanie funkcji lub utrata profilu może być sankcją za naruszenie zasad regulaminu Instagrama. Działania takie mogą zostać podjęte bez uprzedzenia. Rekomenduje się zapoznanie się z Zasadami społeczności i sprawdzenie postów przed ich zamieszczeniem.
Jednakże pamiętaj, że zasadniczo nie naruszając zasad opisanych w tym artykule, nie masz się czego obawiać i śmiało korzystać z korzyści jakie przynosi taka sprzedaż Twoich produktów.
Jeżeli nadal masz jakiekolwiek wątpliwości w zakresie sprzedaży przez Instagrama lub inne pytania, nie wahaj się i skontaktuj ze mną w zakładce Kontakt!
The form you have selected does not exist.