Wybór odpowiedniej licencji w Canvie jest kluczowy dla zapewnienia legalnego i etycznego wykorzystania treści. Canva oferuje szeroki wybór darmowych i płatnych materiałów, a zrozumienie różnic między nimi pozwoli Ci tworzyć projekty zgodne z prawem i dopasowane do Twoich potrzeb. AI w Canvie to kolejny z artykułów w serii, ponieważ to popularne narzędzie nie pozostaje w tyle jeśli chodzi o rozszerzanie oferty dotyczącej pracy z narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji.
Sprawdź pozostałe wpisy w cyklu o Canvie:
W tym artykule piszę o:
- Narzędziach w ofercie Canvy, które bazują na możliwościach generatywnej sztucznej inteligencji.
- Odpowiedzialności użytkownika, który wykorzystuje oferowane w Canvie opcje AI.
- Zgodzie na używanie treści w procesie uczenia maszynowego.
- Zakazach i ograniczeniach, jakie Canva nakłada w ramach wykorzystywania materiałów powstałych z wykorzystaniem AI.
- Publikowaniu treści powstałych w Canvie z użyciem narzędzi Canva Magic Studio.
Narzędzia AI w Canvie
Program oferuje kilka narzędzi w ramach serwisu Canva Magic Studio:
- Magic Write™: To narzędzie pozwala generować teksty na podstawie prostych poleceń. Użytkownik może określić temat, styl i ton, a Magic Write™ stworzy unikalny i dopasowany tekst.
- Magic Edit: To narzędzie pozwala na inteligentną edycję obrazów. Można np. usunąć niechciane elementy, zmienić tło lub poprawić kolorystykę.
- Magic Design™: To narzędzie generuje kompletne projekty na podstawie kilku prostych wskazówek. Użytkownik wybiera styl, kolorystykę i temat, a Magic Design™ tworzy gotowy projekt.
- Inne narzędzia: Oprócz wyżej wymienionych, Magic Studio™ oferuje szereg innych narzędzi, takich jak Magic Switch™, Magic Grab™, Magic Morph™, Magic Expand™, Magic Eraser, Magic Animate™, Usuwanie tła i Tłumacz.
AI w Canvie – odpowiedzialność użytkownika
Korzystając z produktów AI pamiętaj, że jesteś odpowiedzialna/y za wszelkie treści, które przesyłasz (tzw. materiały wejściowe – input) oraz za materiały, które generujesz (tzw. materiały wyjściowe – output). Narzędzia AI w Canvie to szereg nowych możliwości, ale ich niefrasobliwe wykorzystanie może przynieść więcej kłopotów niż pożytku.
Przestrzegaj zatem następujących zasad:
- Upewnij się, że materiały i treści są zgodne z warunkami korzystania z Canvy.
- Nie przesyłaj danych osobowych.
- Jesteś właścicielem wszystkich treści, które przesyłasz i generujesz na Canvie. Udzielasz Canvie prawa do hostowania i używania tych treści wyłącznie w celu świadczenia usług.
- Możesz używać swoich wyników w dowolnych celach zgodnych z prawem, pamiętając o przestrzeganiu warunków serwisu. Pamiętaj jednak, że robisz to na własne ryzyko.
- Jeśli korzystasz z wyników w swoich projektach na Canvie, poinformuj odbiorców, że zawartość została wygenerowana przez sztuczną inteligencję.
- W przypadku naruszenia warunków serwisu, Canva może zgłosić Twoje treści odpowiednim władzom.
- Canva może nałożyć limity na liczbę wyników, które możesz utworzyć.
Zgoda na używanie treści w celach AI
Jeśli wyrazisz zgodę na używanie treści w celach AI za pomocą ustawień prywatności w swoim koncie, Canva, jej partnerzy oraz zewnętrzni dostawcy usług mogą używać Twoich treści do trenowania na nich i dostarczania produktów oraz usług AI. Obejmuje to wykorzystanie technologii uczenia maszynowego. Zmianę ustawień możesz wykonać w ustawieniach konta w sekcji prywatności.
Korzystając z Canvy, jej funkcji, swoich treści i projektów, musisz przestrzegać zasad określonych w Zasadach akceptowalnego użytkowania. Co oznacza, że nie możesz promować krzywdy, powinnaś/powinieneś szanować własność i prawa innych, przestrzegać prawa, szanować procesy demokratyczne, chronić dzieci, nie nękać i nie obrażać innych, nie dyskryminować, nie promować pornografii, nie wspierać nielegalnych działań, powinnaś/powinieneś unikać oszustw.
Jeśli nie zastosujesz się do tych zasad, Canva może usunąć treści lub projekty, które naruszają zasady, zawiesić lub zamknąć Twoje konto i to od razu.
AI w Canvie – zakazy i ograniczenia
Canva wprost mówi również o zakazach. Nie możesz używać samej Canvy oraz wbudowanych w niej narzędzi AI w celu m.in.
- wprowadzenia w błąd, sugerując, że treści generowane przez AI są dziełem człowieka,
- udzielania porad medycznych, prawnych i finansowych,
- generowania umów, tworzenia treści politycznych, w tym materiałów wyborczych,
- generowania kodu źródłowego,
- tworzenie spamu, ransomware, keyloggerów, wirusów oraz innego szkodliwego oprogramowania,
- tworzenia treści zawierających nagość, obsceniczne gesty,
- generowania procesu całkowicie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
Czy możesz publikować treści wygenerowane przez AI
Canva pozwala Ci na udostępnianie treści ze swoich produktów AI. Natomiast określa pewne zasady, według których należy postępować:
- Zweryfikujesz ręcznie każdy wynik przed jego udostępnieniem.
- Treść przypiszesz do swojego imienia, nazwiska lub firmy.
- Wyraźnie zaznaczysz, że treść została wygenerowana przez sztuczną inteligencję, aby nikt nie miał wątpliwości lub nie zrozumiał tego inaczej.
- Nie będziesz udostępniać treści naruszających warunków korzystania z serwisu lub takich, które mogą urazić innych, nawet jeśli są to odpowiedzi na prośby Twoich odbiorców.
Pamiętaj, że treści wygenerowane przez AI w Canvie nie są weryfikowane przez serwis. Mogą zatem pojawiać się błędy i halucynacje, dlatego tak istotna jest Twoja weryfikacja. Ponadto Canva znosi swoją odpowiedzialność za te treści!
AI w Canvie i inne prawno-biznesowe sprawy
Przypominam, ze oprócz tematu AI w Canvie w cyklu tekstów pojawiły się również wpisy o użytku komercyjnym i prawach autorskich. A może szukasz odpowiedzi na konkretne pytania? Masz do przeanalizowania kwestie prawne, bo chcesz działać w zgodzie z przepisami?
Skorzystaj z konsultacji prawnej, którą możesz wykupić i zarezerwować w sklepie Dimotely – wybierz, wedle potrzeb, konsultację 30-minutową lub godzinną.
Aby umówić szkolenie dla swojego zespołu lub dowiedzieć się więcej na temat stałej współpracy z kancelarią, napisz do mnie pod adres: kontakt@krzywicka.pl.
Zajrzyj też na Instagram, gdzie publikuję informację o aktualnych aktywnościach swoich i zespołu Dimotely.
Chcesz trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco? Regularnie tworzę treści podobe do tematu poruszonego w tym wpisie.
Prowadzę kanał na YouTube, na którym publikuję rozmowy z osobami prowadzącymi świetnie działające biznesy online oraz krótkie nagrania dotyczące aktualnych zagadnień prawnych.
Co środę wysyłam newsletter – zasubskrybuj wiadomości ode mnie!