Jak wykorzystywać Allegro w prowadzeniu własnej firmy? Biznesowe porady od Agnieszki Skupieńskiej z To się opłaca!

4 września 2020

Co sprawia, że biznes „wypala” i przynosi zyski? Jak wykorzystać Allegro przy prowadzeniu własnej firmy i dlaczego nie warto być Zosią Samosią? W drugim odcinku z cyklu Biznes od podszewki rozmawiałam o tym Agnieszką Skupieńską – kobietą-orkiestrą, która dobrze wie, jak prowadzić biznes online.

Agnieszka budowanie własnego biznesu opanowała na mistrzowskim poziomie – zaczynała od kilku zleceń na stworzenie tekstów, a dziś to ona uczy, jak pracować z domu, zarabiać na swoim biznesie i uprawiać freelancing. Na swoim blogu Tosieoplaca.pl oraz w e-booku Pierwszy milion z e-sklepu podaje konkretne wskazówki i serwuje analityczną wiedzę, którą zdobywała między innymi przy prowadzeniu sklepu z akcesoriami barmańskimi. Najważniejszymi poradami dotyczącymi sukcesu w biznesie podzieliła się podczas naszej rozmowy na żywo, którą w całości możesz zobaczyć na moim Instagramie. 

Po pierwsze – nie wyjmiesz, jeśli nie włożysz

Niektórzy zapominają, że w biznesie nic nie dzieje się „samo”. Jeśli nie włożysz swojego czasu, pracy, a nieraz i pieniędzy w prowadzony biznes, to nie oczekuj rezultatów – nie przyjdą. Pamiętaj również, że nie zawsze efekty widoczne są od razu – czasami trzeba na nie dłużej poczekać, więc nie zrażaj się pierwszymi niepowodzeniami.

Po drugie – bądź gotowy na zmiany

Znasz to powiedzenie, że nie można robić ciągle tego samego, a oczekiwać innych rezultatów? No właśnie! W świecie biznesu online jest tak samo – branże rozwijają się dynamicznie, firmy ciągle wymyślają nowe produkty, wdrażają innowacyjne rozwiązania, a klienci stają się bardziej wymagający. Jeśli liczysz na sukces, to musisz nadążać za zmianami i potrzebami swoich klientów. Dowiedz się, kim są, gdzie ich znaleźć i jak do nich trafić – korzystaj z nowych opcji w znanych mediach społecznościowych i odkryj nowe platformy, które pozwolą Ci dotrzeć do Twojej najbardziej pożądanej grupy docelowej. Nie skupiaj się jednak tylko na jednym medium – buduj cały ekosystem, dopasuj treści do platform, na których mają być publikowane, a co najważniejsze – testuj i bądź na bieżąco!

 

Po trzecie – samo się nie zrobi

Pamiętasz pierwszą radę od Agnieszki? Tak, naprawdę w biznesie nic nie dzieje się samo! Dochód pasywny jest nim tylko z nazwy, więc nie licz na to, że założysz bloga czy sklep internetowy, a potem rozłożysz się wygodnie na krześle i będziesz tylko obserwować przelewy wpływające na konto. Oczywiście, są różne ścieżki osiągania biznesowego sukcesu, ale każda z nich wymaga pracy – jeśli nie będziesz dostarczać swoim klientom nowych produktów czy treści, których szukają, to prędzej czy później odejdą do konkurencji, która regularnie odpowiada na ich potrzeby.

Po czwarte – nie bądź Zosią-samosią

Chęć robienia wszystkiego samodzielnie jest kardynalnym błędem – zwłaszcza na początku własnej działalności. Pewnie, nikt nie lubi wydawać pieniędzy na księgową czy prawnika, ale musisz mieć świadomość, że to nie zbędny wydatek, tylko inwestycja i… oszczędność! Współpracując z profesjonalistami masz pewność, że oddelegowane zadania (na przykład obsługa Twoich finansów) będą zrealizowane tak, jak należy, a czas, który poświęcisz na przebicie się przez ciągle zmieniające się przepisy jest przecież bardziej wartościowy, niż ten drobny wydatek na prawnika, księgową czy biuro rachunkowe.

Agnieszka podpowiada też, żeby uważać na to, czyich rad słuchamy – rozwiązania, które mogą sprawdzić się u jednego przedsiębiorcy, nie zadziałają u innego – na przykład księgowość online, która dobrze radzi sobie z kilkoma fakturami miesięcznie, nie sprawdzi się u kogoś, kto takie dokumenty wystawia w setkach.

Po piąte – własny sklep nie wyklucza Allegro!

Korzystanie z platformy sprzedażowej Allegro ma oczywiście swoje minusy, jak choćby prowizje, określony sposób formatowania ogłoszeń czy brak możliwości sprzedaży produktów elektronicznych. Nie skreślaj jej jednak zupełnie!

Agnieszka, która odnotowuje miesięcznie około 25% udziału sprzedaży na Allegro w ogólnej sprzedaży sklepu, podkreśla, że Allegro może być świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży:

  • klienci, którzy wykupili usługę Allegro Smart często wolą dopłacić za produkt i skorzystać z darmowej wysyłki, niż płacić w zewnętrznym sklepie za dostawę,
  • na Allegro można testować podnoszenie ceny pojedynczych produktów, zanim zmieni się ją we własnym sklepie,
  • sklep na Allegro może pełnić funkcję reklamową czy PR-ową – klienci chętniej zrobią zakupy na znanej im wcześniej stronie, bo czują się dzięki temu „chronieni” przed oszustwami.

Autorka bloga To się opłaca! zauważa też, że dzięki prowadzeniu sklepu na Allegro można nauczyć się procedur i zasad sprzedaży – między innymi tworzenia opisów produktów, fotografii produktowej czy obsługi klienta. Poza tym zdecydowanie łatwiej sprzedawać na Allegro, gdy Twój sklep dopiero raczkuje i ciężko dotrzeć do klientów z informacją o jego istnieniu – zanim Twoja strona będzie się dobrze pozycjonować w wyszukiwarkach, korzystaj z Allegro i zarabiaj.

Po szóste – totalna wiara w pomysł jest… błędem!

Zdaniem Agnieszki, żeby odnieść sukces w biznesie potrzeba trzech rzeczy: konsekwencji, cierpliwości i umiejętności adaptacji. Musisz umieć czekać na zysk, działać pomimo problemów (które w prowadzeniu własnej firmy nie są rzadkością), a przede wszystkim umieć dostosowywać siebie i swoje produkty do potrzeb odbiorców – wprowadzać nowości, badać reakcje, wycofywać nietrafione propozycje, modyfikować i szukać najlepszego rozwiązania. Przede wszystkim jednak nie możesz liczyć na to, że każdy Twój pomysł będzie trafiony i zostanie tak samo przyjęty przez ludzi – jeśli widzisz, że jakiś produkt się nie sprzedaje, to zastanów się dlaczego i wycofaj go lub zmień, bo uparte obstawanie przy swoim może spowodować, że zamiast zyskać – stracisz.

I na koniec, po siódme – licz wszystko!

Jeśli z rad Agnieszki masz zapamiętać chociaż jedną – niech to będzie właśnie ta: licz, wszystko licz. Konwersję. Cenę. Zysk. Ile musisz sprzedać, żeby wyjść na swoje. Ile osób musi wejść na stronę. Ile czasu trzeba poświęcić, żeby zarobić na to, co chcesz mieć. Ile należy wydać na reklamę, na zdobycie tego konkretnego klienta. Excel jest najlepszym przyjacielem przedsiębiorcy!

Analizuj, licz, sprawdzaj – i w żadnym wypadku nie płyń z prądem, tylko pracuj, kombinuj, rozwijaj swój biznes!

Zapraszam Cię do zapoznania się z zapisem naszej transmisji na żywo  – całą rozmowę z Agnieszką znajdziesz na moim Instagramie. Jeżeli masz do mnie jakieś pytania – skontaktuj się ze mną! Więcej informacji o tym, jak to zrobić, znajdziesz w zakładce Kontakt.

________________________________

Cykl Biznes od podszewki to seria rozmów z osobami, które z sukcesami prowadzą swoją działalność czy markę osobistą. Oni przekuli pasję w biznes, a ja rozmawiam z nimi o tym, czego doświadczyli po drodze!

zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Ten o prawie

Kolejne wydanie newslettera w każdą środę o 8:30 w Twojej skrzynce.
Ten newsletter możesz czytać i możesz go słuchać – Twój wybór.
.
Zobacz, w czym mogę Ci pomóc!

Sprawdź, jak możemy wspólnie
di-zajnować Twoją drogę!

fot. Sprawny marketing

Szkolenia & warsztaty

Prawne aspekty marketingu, sprzedaży, sztucznej inteligencji i design thinking.

Konsultacje & mentoring

Wsparcie prawno-binzesowe dla działających w cyfrowym świecie.

Kancelaria

Oprawiamy w ramy prawne najbadziej śmiałe i innowacyjne inicjatywy.

Zapraszam do kontaktu!

Wyślij wiadomość na mail: kontakt@krzywicka.pl lub skorzystaj
z formularza kontaktowego.

Na wszystkie wiadomości odpowiadam zazwyczaj
w ciągu jednego dnia roboczego.

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Katarzyna Krzywicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Katarzyna Krzywicka Kancelaria Adwokacka. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.