W moim odczuciu największy błąd osób rozpoczynających biznes online to niedoszacowanie czasu, które wynika przede wszystkim z niedocenienia ilości zadań i przecenienia swoich mocy przerobowych. Często obserwując pracę osób prowadzących firmy widzimy ich pięknie wyglądające produkty, imponujące wyniki sprzedażowe, czy przyjemne elementy codzienności. Warto jednak pamiętać o szeregu zadań, których nie widać, a które wykonać należy np. instalacja wtyczki do plików cookies oraz przygotowanie okienka na stronie celem umożliwienia zapisania się do listy newsletterowej.

Niewidzialne zadania?

Nie są to zadania ani dające ogrom satysfakcji, ani takie, które można w jakiś angażujący sposób opisać na social mediach, ale jednak są… i potrafią zjadać każdą minutę kawałek, po kawałku! Dlatego uważam, że najważniejszym elementem przy wdrożeniu formalnych aspektów naszej firmy online jest po prostu dobre planowanie i organizacja pracy. Przygotowałam zatem naprawdę podstawową rozpiskę zadań, które należy wykonać budując swój biznes online! Osoby początkujące o części z tych zadań nie będą sobie nawet zdawały sprawy. Diabeł jednak tkwi w szczegółach i właśnie takie drobiazgi często decydują o powodzeniu naszego projektu oraz osiągnięciu przewagi konkurencyjnej – a o to przecież chodzi!

Jak wykorzystać potencjał ASANY w biznesie online?

Jednym z narzędzi, które możemy wykorzystać do planowania działań w czasie, aby o niczym nie zapomnieć jest właśnie ASANA i tutaj oddaje głos Agnieszce, która na Asanie zna się jak nikt inny! Agnieszka całą swoją aktywności w Internecie koncertuje wokół zagadnień związanych właśnie z ASANĄ i jej ogromnym potencjałem. Na swojej stronie szczegółowo omawia to narzędzie i jest autorką kursu online właśnie o tym narzędziu! Postanowiłyśmy połączyć siły i pokazać Ci w jaki sposób można od strony formalno – prawnej zaplanować działania jedno po drugim przy użyciu tego narzędzia! Zapraszamy do wpisu ze szczegółową instrukcją oraz odebrania bardzo praktycznego prezentu od nas!

Krok 1

Aby utworzyć nowy projekt kliknij w różową ikonę plusa po prawej stronie. Z rozwijanego menu wybierz opcję „Project” czyli Projekt.

 

Krok 2

Następnie wybierasz opcję “Blank project” czyli czysty projekt. Ten projekt jest projektem autorskim, który zrobiłam na bazie czystego projektu. Jest to opcja pierwsza od lewej, zaznaczona na zdjęciu różową strzałką.

O tym jak stworzyć “blank project” pisałam w tym artykule.  

Krok 3

Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy projektu. Nasz nowy projekt nazwij “Formalne aspekty działalności online”. Nazwę projektu wpisujemy w formularzu po lewej stronie, w linijce zatytułowanej “Project name”. 

Krok 4

Po wpisaniu nazwy projektu zatwierdzasz chęć stworzenia projektu klikając w niebieski przycisk “Create project”.

Krok 5

Gratulacje! Właśnie stworzyłaś swój nowy projekt “Formalne aspekty działalności online”. W kolejnym kroku pokażę Ci jak wygląda mój projekt po wypełnieniu go treścią.  

 

Projekt “Formalne aspekty działalności online”

Ten kalendarz dla biznesu online przyda się na pewno tym z Was, które właśnie zaczynają swoją przygodę z biznesem internetowym i chcą zadbać o formalne aspekty swojej działalności online. Dla maksymalnego komfortu pracy, projekt został stworzony w widoku kalendarza, a kolorowe tagi sprawiają, że zadania są bardziej czytelne. Tak wygląda wypełniony projekt:

 

Jeśli chcesz otrzymać od nas w prezencie instrukcję jak przygotować taki kalendarz oraz gotowy szablon w formacie .csv wraz z instrukcją jak go wgrać na Asanę to zapraszam do zapisu do newslettera i odebrania swojego prezentu!