Jak sprzedawać na Instagramie?

22 listopada 2020

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe są bardzo dobrym kanałem sprzedaży produktów. Przedsiębiorcy mają tego świadomość i są coraz bardziej aktywni w Internecie. Jeżeli prowadzisz konto na Instagramie i sprzedajesz lub chciałbyś zacząć sprzedawać swoje produkty, przeczytaj ten artykuł i sprawdź, na co powinieneś uważać oraz o czym pamiętać.

O co chodzi ze sprzedażą na Instagramie?

Sprzedawać na Instagramie można na kilka sposobów. Oznaczaniem estetycznych i dobrze wykonanych zdjęć, wplataniem w interesujący opis zdjęcia nazwy produktów, organizując akcje promocyjne z popularnymi influencerami, docierającymi do grupy docelowej sprzedawcy czy finalnie budując relację z gronem obserwujących klientów.   Oczywiście, najprostszym sposobem sprzedaży internetowej poprzez social media jest odesłanie do własnej strony internetowej poprzez umieszczenie linku w opisie profilu.

Jednakże, Instagram wprowadza coraz to nowe funkcjonalności. Od pewnego czasu, można korzystać z opcji bezpośredniego zakupu produktu umieszczonego w poście. Żeby korzystać z tej funkcji, należy mieć na Instagramie konto firmowe zsynchronizowanie ze służbowym profilem na Facebooku oraz zarejestrować się w usłudze Zakupy.

Co zrobić, aby sprzedawać na Instagramie?

Aby korzystać ze sprzedaży bezpośredniej, należy spełniać kilka wymagań. Oprócz wspomnianych wcześniej kwestii technicznych, w postaci posiadania konta służbowego oraz połączenia ze stroną na Facebooku, należy pamiętać o następujących zasadach:

– twoja działalność musi być prowadzona na rynku kraju obsługiwanym przez Instagram, czyli na przykład w Polsce. Zgodnie z informacją podaną na stronie Instagrama, jeśli przebywasz poza dostępnym rynkiem (np. w podróży), możesz utracić możliwość oznaczania produktów;

– sprzedaż musi być prowadzona zgodnie z zasadami handlowymi. Ponadto, produkty sprzedawane na Facebooku podlegają standardom społeczności Facebooka, a produkty sprzedawane na Instagramie zasadom społeczności Instagramu;

– powinieneś wykazać zbudowaną na swoim koncie wiarygodność m.in. stałą aktywnością i gronem obserwujących.

Te działania służą zachowaniu standardów portalu oraz potwierdzają wiarygodność osób, które sprzedają swoje produkty.

Co mogę sprzedawać na Instagramie?

Najprostsza odpowiedź brzmi: produkty fizyczne. Jednakże, rzeczywistość jest oczywiście bardziej skomplikowana, więc w następnym pytaniu szczegółowo dowiesz się czego nie można sprzedawać na Instagramie.

Czego nie mogę sprzedawać na Instagramie?

Jeśli chodzi o zakazy sprzedaży pewnych kategorii produktów, są one dość rygorystyczne. Zgodnie z informacjami podanymi w regulaminie, na Facebooku i Instagramie zabroniona jest sprzedaż produktów, które naruszają standardy społeczności.

Oprócz tego nie można sprzedawać:

  • produktów przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych,
  • alkoholu,
  • zwierząt,
  • części ciała i płynów ustrojowych,
  • mediów cyfrowych oraz urządzeń elektronicznych,
  • produktów dyskryminujących,
  • dokumentów, walut oraz instrumentów finansowych,
  • produktów związanych z hazardem,
  • towarów oraz materiałów niebezpiecznych,
  • produktów promujących wykorzystywanie osób lub usług seksualnych,
  • suplementów diety,
  • ofert pracy,
  • produktów, które są mylące, brutalne lub pełne nienawiści,
  • leków na receptę, narkotyków lub akcesoriów z nimi związanymi,
  • produktów wyraźnie nacechowanych seksualnie,
  • produktów wycofanych z rynku,
  • usług,
  • towarów kradzionych,
  • subskrypcji oraz produktów cyfrowych,
  • produktów naruszających prawa osób trzecich,
  • wyrobów tytoniowych i związanych z nimi akcesoriów,
  • broni, amunicji oraz materiałów wybuchowych.

Ponadto, produkty takie jak bilety wstępu lub karty podarunkowe podlegają ograniczeniom w sprzedaży.

Co w sytuacji naruszeń?

Jeżeli nie spełniamy wymogów opisanych w powyższych odpowiedziach, Instagram może nie zatwierdzić sprzedawanego przez nas produktu, czego skutkiem będzie brak możliwości sprzedaży bezpośredniej. Dzieje się tak np. w sytuacji naruszenia zasad handlowych, treść z produktem może zostać osunięta. Od decyzji można się odwołać.

Instagram może stanowić świetną platformę sprzedażową, jednakże należy mieć na uwadze, fakt iż Instagram zastrzega sobie prawa do usuwania publikowanych treści. Ponadto, legendy miejskie straszą istnieniem zjawiska shadowbanu, prowadzące do ograniczenia zasięgów widoczności posta, lecz według oficjalnego stanowiska Instagrama, takie działanie nie są celowo wymierzane w użytkowników.

Usunięcie, zablokowanie funkcji lub utrata profilu może być sankcją za naruszenie zasad regulaminu Instagrama.  Działania takie mogą zostać podjęte bez uprzedzenia. Rekomenduje się zapoznanie się z Zasadami społeczności i sprawdzenie postów przed ich zamieszczeniem.

Jednakże pamiętaj, że zasadniczo nie naruszając zasad opisanych w tym artykule, nie masz się czego obawiać i śmiało korzystać z korzyści jakie przynosi taka sprzedaż Twoich produktów.

Jeżeli nadal masz jakiekolwiek wątpliwości w zakresie sprzedaży przez Instagrama lub inne pytania, nie wahaj się i skontaktuj ze mną w zakładce Kontakt!

zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Ten o prawie

Kolejne wydanie newslettera w każdą środę o 8:30 w Twojej skrzynce.
Ten newsletter możesz czytać i możesz go słuchać – Twój wybór.
.
Zobacz, w czym mogę Ci pomóc!

Sprawdź, jak możemy wspólnie
di-zajnować Twoją drogę!

fot. Sprawny marketing

Szkolenia & warsztaty

Prawne aspekty marketingu, sprzedaży, sztucznej inteligencji i design thinking.

Konsultacje & mentoring

Wsparcie prawno-binzesowe dla działających w cyfrowym świecie.

Kancelaria

Oprawiamy w ramy prawne najbadziej śmiałe i innowacyjne inicjatywy.

Zapraszam do kontaktu!

Wyślij wiadomość na mail: kontakt@krzywicka.pl lub skorzystaj
z formularza kontaktowego.

Na wszystkie wiadomości odpowiadam zazwyczaj
w ciągu jednego dnia roboczego.

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Katarzyna Krzywicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Katarzyna Krzywicka Kancelaria Adwokacka. Wysyłając wiadomość, przekazujesz mi adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności osadzonej na tej stronie internetowej.