Czy biznes online to bułka z masłem?
Wielu przedsiębiorcom, zwłaszcza tym, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w działalności w sieci, wydaje się, że biznes jest prosty jak drut i łatwy jak bułka z masłem. Szczególnie w czasach, kiedy dostęp do Internetu mają prawie wszyscy, każdy może monetyzować posiadaną wiedzę czy umiejętności, a ludzie sukcesu, wywodzący się właśnie z Internetu, mnożą się jak grzyby po deszczu.
To złudne przekonanie bierze się w części z czegoś, co nazywam transparentnością na pół gwizdka – fakt, niektórzy przedsiębiorcy dzielą się informacjami o poniesionych kosztach czy nieudanych aktywnościach, ale tych naprawdę otwartych i szczerych jest niewielu. Osoby, które wydają swoje kursy online czy e-booki często opowiadają tylko o sukcesach sprzedażowych, dmuchając tę bańkę biznesu bez wysiłku, ale nie dzielą się historiami pomysłów, które nigdy nie trafiły do etapu realizacji, umów, które nie przyniosły pożądanych rezultatów, współpracowników, którzy zawiedli i wielu innych wyzwań, które czekają na osoby, które chcą prowadzić swój biznes w Internecie.
Biznes cyfrowy wydaje się tani (jeśli nie w ogóle darmowy!), bo nie wymaga ogromnego zaplecza technologicznego – żeby sprzedać e-booka czy kurs, nie musisz mieć fabryki, magazynu, systemu logistycznego, dzięki któremu dostarczysz produkt klientowi. Wszystko odbywa się przez kilka kliknięć, które wysyłają przygotowany wcześniej materiał do zainteresowanej osoby. Działalność tego typu opiera się na doświadczeniu i wiedzy osoby, która chce ją prowadzić, które – opakowane w produkt cyfrowy – łatwo skalować. Rynek jest szeroki, możliwości dotarcia do odbiorców praktycznie niezliczone – chciałoby się powiedzieć: nic, tylko sprzedawać!
Zanim jednak rzucisz się na głęboką wodę prowadzenia biznesu w Internecie, zajrzyj do materiału video, który przygotowałam. Przekonasz się, że na początkujących przedsiębiorców czeka wiele pułapek, a to, co wydaje się sukcesem na wyciągnięcie ręki, często jest okupione olbrzymimi wyrzeczeniami… Albo wydaje się takie piękne tylko w Internecie!
Zobacz materiał koniecznie i podziel się swoimi wrażeniami – czy Twoim zdaniem biznes cyfrowy to materia, w którą może wejść każdy przedsiębiorca?