Ten tekst wyjątkowo nie dotyczy ustaw, dyrektyw czy używania prawa w biznesie i życiu. Choć właśnie moja codzienna działalność jest powodem, dla którego ten wpis w ogóle powstaje. Otóż jako prawniczka i edukatorka znalazłam się na liście 30 TOP biznesowych influencerek, którą magazyn Forbes Women opublikował 12 grudnia 2024. To ogromne wyróżnienie – tym większe, że towarzystwo jest absolutnie wspaniałe. Bardzo dziękuję – redakcji, moim współpracownikom i współpracowniczkom oraz wszystkim osobom, które na co dzień sięgają po moje treści, korzystają z przekazywanej wiedzy i tak pozytywnie reagują na to, co robię.
Obecność na liście Forbes Women uruchomiła różne wspomnienia i przemyślenia. Dziś myślę o tym wszystkim z uśmiechem, ale być może moja historia będzie wspierająca dla tych, którzy nie czują się pewnie, startując.
Edukatorka prawna na Instagramie
Działania edukacyjne na Instagramie zaczęłam zaraz po wejściu w życie RODO. Robiłam to bez żadnego komercyjnego celu. Po prostu: z pasji do prawa. Miałam swoją misję: pokazywać, że prawo jest dla każdego, że nie trzeba się go obawiać. Pracowałam bardzo ciężko. Mnóstwo czasu poświęcałam na naukę. Oczywiście zawsze byłam na bieżąco z kwestiami prawnymi. Ale aby skutecznie docierać do odbiorców, uczyłam się naprawdę wszystkiego Nagrywania filmów, pisania postów, wysyłania newsletterów.
Wkładałam w to wszystko ogrom serca i zaangażowania. Po drodze spotkałam też wiele wartościowych osób, od których dużo się uczyłam – niektóre z nich też znalazły się na tej liście!
Budowałam zespół w kancelarii, tworzyłam kolejne produkty. Ciągle szukałam sposobów, aby używanie prawa stawało się prostsze, bardziej przydatne. I nie rezygnowałam z edukowania na Instagramie.
Prawo dla każdego
Czy bywało trudno? Owszem. Pojawiały się głosy (szczególnie w branży), że jestem „instagramereczką”. Uszczypliwe pytania koleżanek i kolegów o to, czy dostałam już jakieś prezenty od marek. Nie było to przyjemne. Ale dziś te same osoby również działają w mediach społecznościowych. Ja wiedziałam, że chcę być tam, gdzie ludzie chcą mnie słuchać, gdzie potrzebują mojej wiedzy – i działałam zgodnie ze swoją intuicją.
Społeczność skupiona wokół kont @krzywicka_pl i @dimotely nie należy może do rekordowych w polskim Internecie, ale jest super – i jestem wdzięczna za każde zaobserwowanie i zaangażowanie w odbiór naszych treści.
30 TOP biznesowych influencerek Forbes Women, w tym ja!
Dzisiaj wiem, że Instagram to ważna część mojej pracy. Ale nie najważniejsza, nie daję się zwariować. 😉 Znalazłam się na liście, na której widnieją największe profile biznesowe w Polsce. To nie tylko zaszczyt, ale i ogromna motywacja do dalszego działania. Biorę udział w konferencjach, projektuję nowe rozwiązania i mam pomysły, do których udaje mi się przekonywać inne twórcze i pracowite osoby.
Jestem szczęśliwa, dumna, ale czuję się też zainspirowana do kolejnych realizacji. Wyróżnienie od Forbes Women to idealne zakończenie tego wyjątkowego roku – pełnego wyzwań i sukcesów. Jestem za niego ogromne wdzięczna.
Magazyn Forbes Women nr 6/2024, s. 38-45
Strefa liderek: TOP 30 biznesowych influencerek na Instagramie
Autor: Piotr Zieliński